søndag 31. juli 2011

Mitt lille bryderi!

Jeg ble litt inspirert av min babytreff-venninne Helene her en dag, som satt og broderte noe hun kalte "Gerilja broderier". Etter litt research fant jeg ut at dette er noe forholdsvis nytt her, men ikke så nytt andre steder. På engelsk kalles det subversive cross stitching.
Den norske beskrivelsen går ut på at man skal brodere ut sin frustrasjon og ramme de pent inn, og de kalte det like så godt bryderier, istedenfor broderier.
Ettersom jeg har en liten gutt i hus som er så veldig veldig opptatt av bokstaver og hva det står over alt til en hver tid, fant jeg en litt diskret og veldig moderne variant. Den må skannes med mobiltelefonen for å vise betydningen.
Kan jo legge til at dette neppe er noe jeg kommer til å ty til i kampens hete som et hissig comback, men det var veldig festlig å sette denne pent foran meg på bordet når mannfolket i huset ga meg en anledning som passet. ;)

2 kommentarer:

Ecinnaj sa...

haha :D den var morro :D
hvordan får du til det ?
er det en oppskrift ?

Tine sa...

Hehehe. Takk takk!
Jeg fant den på sida for denne typen broderier (geriljabroderier) fra england faktisk. Så jeg broderte etter det bare. :D
Det skal visst gå an å lage egne også da. Finnes til og med et eget program! :P